ΠΡΟΤΥΠΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

ΠΡΟΤΥΠΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Τηλ:2641044320

Καλέστε μας για μια δωρεάν μελέτη

Καλέστε μας για μια δωρεάν μελέτη
Εμπιστευθείτε μια τοπική εταιρία που σας εγγυάται μια σωστή και αξιόπιστη εγκατάσταση

ΤΣΙΡΩΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ - ΦΥΣΙΚΟΣ

ΤΣΙΡΩΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ - ΦΥΣΙΚΟΣ
Tηλ. Επικοινωνίας 6946946832
Από το Blogger.

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Η ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ ΜΟΥ

Aitoloakarnania Blogs
Πέμπτη 21 Οκτωβρίου 2010


Δημοσιεύουμε όπως μας εστάλη το Δελτίου Τύπου  του Ομίλου Φίλων Σιδηροδρόμου Δυτικής Στερεάς «Χαρίλαος Τρικούπης». H φωτογραφία απεικονίζει την αυτοκινητάμαξα standler gtw railbus στις Αλυκές Μεσολογγίου το 2004 κατά τις δοκιμές και  έχει ληφθεί από το Γρηγόρη Καραθανάση.


Θέμα: Ρεπορτάζ στο Δελτίο Ειδήσεων του ΑΝΤ1 Κυριακή 17-10-2010

Την Κυριακή 17-10-2010 παρακολουθήσαμε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 ρεπορτάζ της κ. Φωτεινής Νάσου σχετικά με τη σιδηροδρομική γραμμή Αγρινίου – Μεσολογγίου – Κρυονερίου. Μας προκάλεσε έκπληξη η ενασχόληση με το συγκεκριμένο θέμα αυτή την εποχή, από τη στιγμή που το ζήτημα αυτό υφίσταται από το 2004, όταν σταδιακά και σιωπηρά η τότε κυβέρνηση εγκατέλειψε το έργο και το σχέδιο λειτουργίας.

Η συγκεκριμένη γραμμή είναι ιστορική, έργο του Χ. Τρικούπη, και πρωτολειτούργησε το 1890 μέχρι το 1970. Η γραμμή σήμερα θεωρείται βόρειος προαστιακός Πατρών και η λειτουργία της έχει μεγάλη χρησιμότητα στην περιοχή, εφόσον ενώνει πόλεις της ίδιας περιφέρειας οι οποίες αυτή τη στιγμή δεν έχουν ασφαλή και ουσιαστική επικοινωνία. Για να κινηθεί κανείς από την Αιτωλοακαρνανία στην πρωτεύουσα της περιφέρειας, την Πάτρα, πρέπει αναγκαστικά να διασχίσει την παλαιά εθνική οδό Αντιρρίου - Ιωαννίνων της δεκαετίας του 1950, έναν από τους πιο επικίνδυνους δρόμους της χώρας, στον οποίο κάθε χρόνο χάνουν την ζωή τους δεκάδες άνθρωποι. Αναγκαστικά πρέπει να περάσει από τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, αφού καταβάλει τα πανάκριβα διόδια ή να χρησιμοποιήσει τα πολύ αργά φέρυ-μπόουτ. Η γραμμή βρίσκεται πάνω σε έναν άξονα με μεγάλη κίνηση, αφού συνδέει τη μεγαλύτερη πόλη της Αιτωλοακαρνανίας, το Αγρίνιο, με την πρωτεύουσα του νομού, το Μεσολόγγι, μεταξύ των οποίων καθημερινά κινείται μεγάλος αριθμός πολιτών. Αυτό το δίπολο θα συνδεόταν ταχύτατα (45 λεπτά Αγρίνιο – Κρυονέρι και στη συνέχεια με ταχύπλοο σκάφος στον Σ. Σταθμό των Πατρών), ασφαλώς και με οικολογικό τρόπο με την Πάτρα, μέσω της προαστιακής γραμμής.

Αποτελεί μεγάλο σκάνδαλο η μη λειτουργία της γραμμής, από τη μια γιατί το έργο κόστισε πανάκριβα γιατί εγκαταλείφθηκε στην πρώτη του φάση, αλλά, και από την άλλη, είναι απαράδεκτη η εγκατάλειψη της γραμμής παρά την συγκοινωνιακή ανακούφιση που θα προσέφερε σε μία από τις πιο υποανάπτυκτες και αδικημένες περιοχές της Ελλάδας. Το έργο είναι έτοιμο κατά 90% αυτή τη στιγμή, ενώ έχουν αρχίσει να παρατηρούνται οι πρώτες φθορές και καταπατήσεις. Ο ΟΣΕ έχει αποσύρει ακόμα και το υπηρεσιακό τροχαίο υλικό με το οποίο διενεργούσε έλεγχο μέχρι το 2005 δίνοντας έτσι θάρρος στους επίδοξους καταπατητές. Η κοινοπραξία κατασκευής της Ιωνίας Οδού έχει προκαλέσει τεράστια ζημιά στο σημείο που τέμνεται με τη γραμμή κοντά στο χωριό Αγγελόκαστρο και, παρά τις δημοσιεύσεις και τις αντιδράσεις, δεν έχει αποκαταστήσει ακόμα την φθορά. Το 2008 ο ίδιος ο ΟΣΕ αφαίρεσε απροειδοποίητα 9 μηχανισμούς ΑΣΙΔ (Αυτόματα Συστήματα Ισόπεδων Διαβάσεων) που είχαν τοποθετηθεί από το Κρυονέρι μέχρι και μετά το Μεσολόγγι.

Το 2004 είχε μεταφερθεί στη γραμμή μια νέα αυτοκινητάμαξα («Standler GTW Rail Bus»), η οποία έμεινε για αρκετό διάστημα στο σταθμό του Αιτωλικού, πραγματοποιώντας και δοκιμές. Απροειδοποίητα όμως και χωρίς καμία εξήγηση απομακρύνθηκε το 2005 στο δίκτυο της Πελοποννήσου, ενώ η μεταφορά της στοίχισε-φυσικά-πανάκριβα.

Η μη λειτουργία της γραμμής βαρύνει κυρίως τις κυβερνήσεις που πέρασαν από το 2004 μέχρι σήμερα. Ο ΟΣΕ αναγκαστικά ακολουθεί τη γραμμή που του δίνει η εκάστοτε κυβέρνηση, μέσω του Υπουργείου Συγκοινωνιών. Υπάρχουν πολιτικές ευθύνες, όπως ακριβώς και για όλο το θέμα του υπερχρεωμένου ελληνικού σιδηροδρόμου. Τα προβλήματα του ΟΣΕ είναι πρώτα πολιτικά και έπειτα οικονομικά. Συσσωρεύει ζημιές από τον τρόπο λειτουργίας του, ο οποίος όμως του έχει επιβληθεί από τις διάφορες κυβερνήσεις. Η κυβέρνηση σήμερα μιλάει για τεράστιο χρέος (10 δις ευρώ), αποκρύπτοντας όμως πως κατά 85% είναι κρυμμένο δημόσιο χρέος, που οφείλεται στην επί σειρά ετών μη καταβολή από το δημόσιο της θεσμοθετημένης οικονομικής συμβολής του στα έξοδα συντήρησης και εκσυγχρονισμού της σιδηροδρομικής υποδομής και παροχής κοινωνικά χρήσιμων υπηρεσιών και τιμολογιακών εκπτώσεων, και του εξαναγκασμού του ΟΣΕ σε επαχθή δανεισμό για την κάλυψη των ανωτέρω, με υψηλότατα τοκοχρεωλύσια, ακόμα και για την κάλυψη της εθνικής συμμετοχής στα συγχρηματοδοτούμενα από την Ε.Ε. έργα.

Για το θέμα του Δυτικού Σιδηροδρομικού Άξονα που εσείς αναφέρετε, η γραμμή αυτή δεν είναι κομμάτι του και δεν γίνεται να επεκταθεί γιατί είναι εύρους ενός μέτρου σε αντίθεση με τον άξονα που θα έχει διεθνές εύρος. Σε πολλά σημεία του θα διέρχεται παράλληλα με τη γραμμή, ενώ νέα χάραξη θα φτάνει μέχρι τα Ιωάννινα, όπου εκεί θα συνδέεται με τον κάθετο Άξονα Καλαμπάκα (μέχρι εκεί φτάνει σήμερα το δίκτυο του ΟΣΕ) – Ιωάννινα – Ηγουμενίτσα, έχοντας έτσι διέξοδο προς το υπόλοιπο δίκτυο και όλη την Ευρώπη. Ένα σκάνδαλο που σημειώνεται σήμερα είναι η σιωπηρή ακύρωση των τελικών μελετών του τμήματος Αντιρρίου – Ιωαννίνων. Ο Άξονας είναι εντεταγμένος στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών (ή TEN's) ως Άξονας 29 και έχει χρηματοδότηση κατά πολύ μεγάλο μέρος από την Ε.Ε. Αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση με την πρόφαση ότι το έργο δεν υπάγεται στο ΕΣΠΑ προσπαθεί με κάθε τρόπο να αποσιωπήσει και να ακυρώσει την δημοπράτηση των μελετών του. Υποστηρίζουν ότι θα αφαιρεθεί ο Άξονας 29 από τα διευρωπαϊκά δίκτυα στην επόμενη συνεδρίαση του αρμόδιου οργάνου με την πρόφαση ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να ξοδεύει λεφτά για τον σιδηρόδρομο. Τα λεφτά θα χαθούν και θα πάνε σε άλλες χώρες (το ίδιο συμβαίνει και με τα υπό μελέτη σιδ. έργα Πατρών-Καλαμάτας και Ν.Καρβάλης - Τοξοτών). Χρειάζεται παρέμβαση με απόδοση ευθυνών για κακοδιαχείριση αφού πρόκειται για εγκεκριμένα προγράμματα και κάποια μεσαία στελέχη τα φρενάρουν. Άλλο θέμα είναι η παράκαμψη του Αγρινίου από τον Άξονα διότι γνωρίζουμε πως η χάραξη προβλέπει η γραμμή να περνά 10 χιλιόμετρα μακριά του. Πρόκειται για την μεγαλύτερη πόλη μεταξύ Ιωαννίνων και Πάτρας. Μια πόλη οικονομικό και φυσικό κέντρο του νομού Αιτωλοακαρνανίας και της Δυτικής Στερεάς. Αν τελικά παρακαμφθεί το Αγρίνιο θα είναι πλήγμα για την οικονομική επιτυχία του άξονα, από τη στιγμή που θα αγνοεί μια τεράστια δεξαμενή επιβατών.

Ο όμιλος μας βρίσκετε σε συνεργασία με επιστήμονες συγκοινωνιολόγους, οργανώσεις και ειδικούς του σιδηροδρόμου και έχει στην κατοχή του σχέδια και προτάσεις για τη ορθή και αποδοτική λειτουργία της γραμμής μέσω ιδιωτών ή με την σύμπραξη ιδιωτικού και δημοσίου τομέα, με σκοπό την συγκοινωνία σε κατεύθυνση βιώσιμης κινητικότητας.


Το Δ.Σ. του ομίλου

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΩΝ/ΝΟΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

ΚΩΝ/ΝΟΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
Ηλία Ηλιού 7-9, ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ Tηλ: 6948484595

Ποιο επαγγελμά μου ταιριάζει?

Ποιο επαγγελμά μου ταιριάζει?
Βήματα επαγγελματικού προσανατολισμού

ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΝΤΑ Φαρμακεία Αγρινίου

ΕΦΗΜΕΡΕΥΟΝΤΑ Φαρμακεία Αγρινίου
Κάντε κλίκ στην εικόνα

Blog Archive

Αναγνώστες

About Me

agriniomag
Παπαθανασίου Κωνσταντίνος, Κοτρολός Νικόλαος, Νέλλη Παρμάκη, Email: agriniomag@gmail.com
Προβολή πλήρους προφίλ