ΤΣΙΡΩΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ - ΦΥΣΙΚΟΣ
Από το Blogger.
ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ
ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ
ΧΡΗΣΙΜΑ LINKS
- http://acarnania.blogspot.com/
- http://aggelokastro-news-aggelokastro.blogspot.com/
- http://agriniopress.gr
- http://aitolianews.blogspot.com/
- http://aitoloakarnaniapress.blogspot.com/
- http://axeloostv.blogspot.com/
- http://etoliko-news.blogspot.com/
- http://polytexnikanea.gr
- http://www.agrinioart.gr
- http://www.agriniofans.gr
- http://www.anaggelia.gr/
- http://www.cityofagrinio.gr
- http://www.energia.gr
- http://www.panetolikos.gr
- http://www.solarproject.gr
- www.agrinionews.gr
- www.nellyparmaki.gr
Η ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ ΜΟΥ
Παρασκευή 30 Ιουλίου 2010
Νέλλη Παρμάκη - Κέντρο Επαγγελματικού Προσανατολισμού
7:09 μ.μ. | Αναρτήθηκε από
agriniomag |
Επεξεργασία ανάρτησης
Η Νέλλη Παρμάκη είναι γέννημα θρέμμα Αγρινιώτισσα. Μεγάλωσε κοντά στο Πάρκο και φοίτησε στα σχολεία της περιοχής. Στη συνέχεια ακολούθησε την πιο δημοφιλή ίσως διαδρομή των συμπατριωτών μας φοιτητών Αγρίνιο – Αθήνα, όπου σπούδασε στο Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικών και Ψυχολογίας. Ακολούθησε το Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης "Συμβουλευτική και Επαγγελματικός Προσανατολισμός" στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών. Εδώ και ένα περίπου χρόνου επέστρεψε στο Αγρίνιο και αποφάσισε να ασχοληθεί με αυτό ακριβώς στο οποίο ειδικεύτηκε, δηλαδή τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό. Πρωτοποριακό για την περιοχή μας, οπότε ελλόχευαν όλοι οι κίνδυνοι, που συνδέονται με οτιδήποτε «νεόφερτο». Ήδη όμως έχουν αρχίσει να φαίνονται τα πρώτα θετικά σημάδια της δουλειάς της, που μας γεμίζουν όλους ικανοποίηση. Γιατί όπως έχουμε αναφέρει και παλαιότερα από αυτό το ηλεκτρονικό βήμα, αποτελεί μεγάλο στοίχημα ειδικά για τη γενιά των «επαναπατρισθέντων» η είσοδος νέου αέρα στην πόλη. Αν δεν αναδείξουμε και δεν αλλάξουμε μόνοι μας τα κακώς κείμενα, ας μην περιμένουμε κανένα από μηχανής Θεό να το πράξει. Η Νέλλη Παρμάκη βάζει με κόπο ένα λιθαράκι προς αυτή την κατεύθυνση, αποδομώντας το στερεότυπο «Δικηγόρος, Μηχανικός, Γιατρός, Δάσκαλος , Καθηγητής, αλλιώς παράτα τα…». Εν πολλοίς, εμείς θα λέγαμε ότι έρχεται να καλύψει άλλη μια μεγάλη τρύπα του δημόσιου σχολείου, με τον πλέον επιστημονικό και εγγυημένο τρόπο. Χαιρετίζουμε την προσπάθεια της και ελπίζουμε να υποπέσουν στην αντίληψή μας και άλλα τέτοιες πρωτοποριακές κινήσεις.
"Δεν υπάρχουν καλές σχολές γενικά. Υπάρχουν μόνο καλές σχολές για ένα συγκεκριμένο άτομο."
Συναντήσαμε τη Νέλλη Παρμάκη στον επαγγελματικό της χώρο, στην οδό Χ.Τρικούπη 3, όπου μας διαφώτισε για αρκετά θέματα σχετικά με τον επαγγελματικο προσανατολισμό.
Νέλλη, τι ακριβώς είναι ο επαγγγελματικός προσανατολισμός;
Ουσιαστικά πρόκειται για τη διαδικασία επαγγελματικής ανάπτυξης του ατόμου. Στόχος είναι να γίνει αυτό ικανό να επιλέξει μόνο του, έχοντας πλήρη συνείδηση των συνεπειών της απόφασής του, την επαγγελματική κατεύθυνση που θα ακολουθήσει και να ενταχθεί χωρίς προβλήματα στην ενεργό ζωή.
Γιατί είναι απαραίτητος ο επαγγελματικός προσανατολισμός;
Η εργασία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ενήλικης ζωής, καθώς καταλαμβάνει ένα μεγάλο μέρος της καθημερινότητας μας και μάλιστα τις δημιουργικότερες ώρες. Έτσι, είναι πολύ σημντικό κάποιος να ασχολείται με ένα αντικείμενο, που τον ενδιαφέρει πραγματικά. Ας μη ξεχνάμε, ότι η επιλογή επαγγέλματος είναι ουσιαστικά επιλογή τρόπου ζωης. Εξάλου, ο ανταγωνισμός στη αγορά εργασιάς είναι πλέον τόσο σκληρός, που η σωστή επιλογή εξασφαλίζει την απαιτούμενη ενέργεια προκειμένου κάποιος να διακριθεί στον τομέα του.
Ποια η σχέση του Επαγγελματικού Προσανατολισμού με το αντίστοιχο μάθημα του σχολείου;
Ο γνωστός σε όλους μας ΣΕΠ είναι ένα από τα σημαντικότερα μαθήματα του σχολείου. Στόχος του μαθήματος είναι να αναπτύξουν οι μαθητές επαγγελματική ωρίμότητα, ώστε όταν έρθει η ώρα της εκπαιδευτικής ή επαγγελματικής επιλογής να είναι έτοιμοι να καθορίσουν συνειδητά το μέλλον τους. Δυστυχώς όμως, ο ρόλος του ΣΕΠ στο σχολείο είναι υποβαθμισμένος. Δεν είναι λίγες οι φορές, που καλούνται να διδάξουν τον ΣΕΠ άτομα άσχετα με το αντικείμενο και δεν μπορούν έτσι να δώσουν στους μαθητές τα απαραίτητα εφόδια. Με δυο λόγια, ο ΣΕΠ έχει μπει στο ωρολόγιο πρόγραμμα με σκοπό τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό των νέων αλλά τις περισσότερες φορές το μάθημα δεν είναι τίποτα περισσότερο από την «ωρα του παιδιού».
Τι περιλαμβάνει η διαδικασία του Επαγγελματικού Προσανατολισμου;
Ο επιστημονικά τεκμηριωμένος επαγγελματικός προσανατολισμός μπορεί να σε βοηθήσει να γνωρίσεις τον εαυτό σου, να συνειδητοποιήσεις τις ικανότητες και τις αδυναμίες σου, να ξεκαθαρίσεις τις απαιτήσεις σου από τη ζωή, να αποσαφηνίσεις τα ενδιαφέροντα και τις φιλοδοξίες σου. Θα σε διευκολύνει να γνωρίσεις τις ευκαιρίες που σου προσφέρονται σε κάθε περίοδο της ζωής σου και θα σε υποστηρίξει ώστε να γίνεις ικανός να λαμβάνεις αποφάσεις για το μέλλον σου.
Μέσα από συμβουλευτικές συνεδρίες με το μαθητή αλλά και με τη βοήθεια επιστημονικά τεκμηριωμένων ψυχομετρικών τεστ (ενδιαφερόντων και προσωπικότητας) καταλήγουμε στη βέλτιστη επιλογή για το άτομο.
Ενδιαφέρον...Φαντάζομαι όμως, ότι σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και η σωστή συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου, έτσι δεν είναι;
Σαφως!Η συμπλήρωση μηχανογραφικού δελτίου με έναν συμβουλο, ουσιαστικά προστατεύει τον μαθητή από λανθασμένες επιλογές. Υπάρχουν πολλές σχολές στο μηχανογραφικό, οι οποίες δεν παρέχουν καμια εξασφάλιση στους αποφοίτους και πρέπει να αποφεύγονται. Η πληροφόρηση είναι μια βασική υπηρεσία κατά τη διάρκεια της συμπλήρωσης μηχανογραφικών. Επίσης, μαθητές και γονείς πρέπει να έχουν υπόψη τους ότι δεν υπάρχουν καλές σχολές γενικά. Υπάρχουν μόνο καλές σχολές για ένα συγκεκριμένο άτομο.
Τι αποκόμισες από τη μέχρι τώρα εμπειρία σου από τους μαθητές του Αγρινίου;
Η ανταπόκριση τόσο των μαθητών του Αγρινίου όσο και των γονέων ήταν πολύ θερμή. Με μεγάλη μου χαρά συνεργάστηκα με υποψηφίους της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και θεωρώ ότι συνέδραμα, στο μέτρο του δυνατού, στη λήψη της σωστής απόφασης. Σε πόλυ λίγες περιπτώσεις δημιουργήθηκαν προβλήματα λόγω της άγνοιας της διαδικάσιας εισαγωγής. Για παράδειγμα πολλές σχολές απαιτούσαν εξετάσεις ειδικού μαθήματος και οι μαθητές είτε το αγνοούσαν είτε είχαν λανθασμένη άποψη για το αντικείμενο των σπουδών και δεν είχαν δηλώσει ειδικό μάθημα γιατί θεωρούσαν ότι δεν τους ενδιαφέρει η σχολή.Είναι κρίμα να παρατηρούντα χαμένες ευκαιρίες σαν κι αυτές. Ένας μαθητής πρέπει να κάνει τις επαγγελματικές του επιλογές μόνο με βάση τον ενδιαφέρον του, τις επαγγελματικές προοπτικές και τις επιδόσεις του. Η πληροφόρηση θα πρέπει να έχει προηγηθεί. Αυτό αποτελεί σωστό επαγγελματικό προσανατολισμό.
Εσύ ηίδια, πως αποφάσισες να ασχοληθείς με τον επαγγελματικό προσανατολισμό;
Οι λανθασμένες επιλογές πολλών γνωστών μου με έκαναν από νωρίς να νιώσω την ανάγκη του επαγγελματικού προσανατολισμού. Έτσι, από τα πρώτα χρόνια των προπτυχιακών σπουδών μου αναζήτησα και βρήκα τον τρόπο να ειδικευτώ στο συγκεκριμένο αντικείμενο.
Διαβάζω στο ενημερωτικό σου φυλλάδιο ότι εκτός των άλλων, αναλαμβάνεις και τη συμπλήρωση βιογραφικού σημειώματος για όσους αναζητούν εργασία και όχι μόνο. Πόσο σημαντικό θεωρείς ένα "σωστό" βιογραφικό σημείωμα;
Είναι πολύ σημαντικό να έχει κάποιος ένα άρτιο βιογραφικό σημείωμα. Το βιογραφικό απότελεί τη βιτρίνα των επαγγελματικών μας προσόντων και στις περισσότερες περιπτώσεις είναι η πρώτη εντύπωση που αποκόμιζει ο εργοδότης για τον υποψήφιο εργαζόμενο.
Νέλλη σε ευχαριστούμε πολύ. Ευχόμαστε καλή συνέχεια στο έργο σου!
Να είστε καλά, καλή τύχη με το agriniomag!
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον επαγγελματικο προσανατολισμό μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα:www.nellyparmaki.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
Blog Archive
-
►
2011
(222)
- ► Σεπτεμβρίου (9)
- ► Φεβρουαρίου (26)
- ► Ιανουαρίου (9)
-
▼
2010
(161)
- ► Δεκεμβρίου (38)
- ► Σεπτεμβρίου (24)
-
▼
Ιουλίου
(25)
- Όμορφες κοντινές διαδρομές
- Νέλλη Παρμάκη - Κέντρο Επαγγελματικού Προσανατολι...
- Πρόγραμμα επιδότησης ελεύθερων επαγγελματιών - γυν...
- Δάσος Βελανιδιάς Ξηρομέρου
- ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
- Δημιουργικές Διακοπές
- 'ΕΡΑΣΜΟΥΣ ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ'
- Εναλλακτικός τουρισμός για νέους
- Κελί Μακρυνείας. Ένα τοπίο που αξίζει να δείτε
- Επτά Βήματα για Εγκατάσταση Φωτοβολταϊκών Συστημάτ...
- ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΔΙΑ...
- Ευρωπαϊκή Κάρτα Νέων
- Athens Video Art Festival 2010 - Λευκάδα
- Κινηματογράφος "Ελληνίς"
- Caveman
- Λίγη Ιστορία για την πόλη του Αγρινίου
- ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ...
- Μια αξιόλογη Λέσχη της πόλης μας
- 9ο Φεστιβάλ "Ήχοι του δάσους"
- Ο ποταμός Αχελώος
- ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΟΙΝΙΑΔΩΝ
- ΚΑΛΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ
- ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΑ ΓΙΑ ΑΓΡΟΤΕΣ. ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΚΑ...
- ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ "ΝΕΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ" ΤΟΥ ΟΑΕΔ
- Ξεκινάμε...
Αναγνώστες
About Me
- agriniomag
- Παπαθανασίου Κωνσταντίνος, Κοτρολός Νικόλαος, Νέλλη Παρμάκη, Email: agriniomag@gmail.com
2 σχόλια:
Εξαίρετη η νέα προσπάθεια της κ.Παρμάκη!Μακάρι να είχαμε όλοι αυτή τη δυνατότητα όταν είμασταν προ των πυλών των εισαγωγικών εξετάσεων..Θα είχαν αποφευχθεί πολλές λανθασμένες επιλογές! Καλή συνέχεια!
Μακάρι να συνεχίσουν νέοι ανθρωποι με όρεξη και αγάπη για την δουλεία τους να επιστρέφουν και να βοηθούν στην ανάπτξη του τόπου μας...
Συγχαρητήρια
Δημοσίευση σχολίου